Jestem internetową pijawką

Tak jestem internetową pijawką, nie życzę sobie wyświetlania reklam na stronach, nie życzę sobie animacji flash zajmujących pół strony, nie życzę sobie odnośników do sprośnych stron, reklam bielizny, wibratorów, viagry, stron dla dorosłych. Nie chciałem poruszać tego tematu, już wiele na ten temat powiedziano ale skłoniły mnie do tego dwie rzeczy: zablokowanie witryny JackLewis.net dla użytkowników Firefox’a oraz nie możność doczytania o wczorajszej bójce w boliwijskim parlamencie, na stronach dziennika. To przelało czar goryczy we mnie.

Tak jestem przeciwnikiem wyświetlana reklam na stronach internetowych, nie podoba mi się to i uważam, że każdy użytkownik internetu powinien mieć prawo do ich usunięcia, tak ma się prawo do przełączenia kanału TV, podczas reklam. Obrońcy reklam deklarują, że dzięki nim wiele portali się utrzymuje – zgoda, wiele tak ale wiele chce nie tylko zarabiać na swoje trzymanie, chce przerobić swoje strony www, w maszynki do robienia pieniędzy, a korzenie internetu są zupełnie inne, internet nie powstał w komercyjnym celu, abstrahując już od ideologi, dlaczego mam nie mieć prawa usuwanięcia reklam ?

Dodatkowo dyskusja jest zbyt ogólna → bowiem, co innego są, nienarzucające się, tekstowe, reklamy na stronach www a co innego, flashowe animacje wyświetlające się na pół strony, w popularnych portalach internetowych, jak onet, wp, dziennik.pl, etc. kiedy dodatkowo nie sposób ich zamknąć i usunąć (po za flash blockiem oraz adblockiem) , bowiem animatorzy „zapomnieli” dodać przycisk zamknięcia. Pierwszy tym reklam jestem od biedy w stanie zaakceptować ale drugiego, już nie. Wracając do dziennik.pl i boliwijskiego parlamentu → za Chiny nie mogłem doczytać o co poszło, co się stało, bowiem reklama z jeżdżącym traktorem ( nie czytałem jej nawet, co świadczy ich braku skuteczności) zajęła mi znaczną część ekranu i nie byłem w stanie dowiedzieć się, co się stało i kto z kim się pobił.

Podobnie dzieje się na onecie, jeżdżące reklamy po całej stronie, czy niezwykle komponujące się z treścią animacje flash w artykułach portalu – po prostu nie życzę sobie tego i mam do tego prawo !

Skomentuj

